Feilsøke problemer ved markabooking

Dersom du har problemer med booking kan du gå gjennom disse punktene og se om det løser problemet

  • Pass på at du har valgt en pris i det gule feltet "Velg pris" på hver plass du bestiller.

  • Dersom det står "Vis tilgjengelighet" i stedet for "Bestill" på en sengeplass så betyr det at plassen er opptatt for hele eller deler av perioden du forsøker å bestille.

  • Du må opprette en unik bruker til det nye bookingsystemet som er i bruk for booking fra og med 1. januar 2020. Du kan med andre ord ikke bruke samme innlogging som for eks. til det gamle bookingsystemet eller Min Side.

  • Dersom du har fyllt inn alt riktig, godkjent vilkårene, og likevel ikke får fullført betaling kan du gjøre følgende før du prøver på nytt:

    • Prøv å booke på PC i stedet for mobil/nettbrett eller motsatt

    • Prøv å bruke en annen nettleser (Edge, Chrome, Firefox, osv.)

    • Slett nettleserdata

    • Pass på at det er penger på bankkort eller at kredittkort ikke er overtrukket

  • Dersom du har lagt en eller flere sengeplasser i handlekurven, gått til betaling og så avbrutt, så kan det oppleves som at sengeplassene er opptatt hvis man forsøker på nytt. Det er mest sannsynlig fordi de fortsatt ligger i din egen handlekurv. Denne finner du helt nederst på siden, under sengeplassene.

Dersom problemer vedvarer ber vi deg om å ta et skjermbilde av eventuelle feilmeldinger og sende det eller en beskrivelse av problemet til info@dntoslo.no, så skal vi hjelpe deg.


Foto: Henriette Haga